Followers

Advert

Friday 4 June 2010

Hatiku Meruntun Sedih, susah sgt nk trima suma nih..

Emosiku sedikit terganggu selepas membaca berita ini. Trauma yg dilalui keluarga ini tempiasnya sampai.. apa nak jadi dengan bangsa ini yg bertuhankan nafsu. Ya Allah kumohon padaMu yang Maha mengasihani, Kau anugerahilah kekuatan, kesabaran dan ketabahan kepada keluarga yg sedang melalui ujian ini.
Aku rasa negaraku itu sudah tidak selamat diduduki kerana kebanjiran pendatang tanpa izin yang menjadikan negaraku lombong emas. Sama2 mencari rezeki masih boleh kuterima, tetapi sehingga peringkat ini sudah sangat melampau. Aku betul2 xboleh terima.. baca seterusnya kat link ni.
Di sini, pengalaman hidup merantau, tiada apa yg diganggu gugat oleh org2 mendatang spt aku. Datang dengan visa, dgn pasport, PATUHI PERATURAN NEGARA ORANG, hormat cara idup orang. But, apa yg mereka pendatang2 itu dah buat dengan negaraku. Mengapa jadi begini?..

4 comments:

  1. Ya Allah....
    Sumpah rasa marah dah sedih
    tak guna betul penyangak indon nih
    nak buat entry pasal nih lah

    ReplyDelete
  2. Err... tok nenek aku pun orang indon juga. yang asal kat malaysia ni setahu aku orang asli je...

    ReplyDelete
  3. bukan nk sentuh tentang tok nenek IM, but nk highlight simpati dan marah pada yg melakukannya sehingga merasa tidak selamat berada di rumah sendiri. Pengalaman 'susu dibalas tuba' masa ada pbantu dulu dah buat sy ngeri, apatah lagi bila sampai jadi pkara begini dalam hidup mangsa tu. tok nenek sy pun asalnya jawa. merantau buat cara merantau, bukan merompak dan merogol. hina sgt pkerjaan tu.

    ReplyDelete
  4. penyangak lagu ni kalau dapat jgn ditangkap..tak baik dok buat lagu tu,,..
    BUNUH je..close case!

    ReplyDelete