Followers

Advert

Thursday 25 November 2010

Kesian..Kasihaann..Simpati..

thks cik shuu.. kata kiki..

Simpati, berasa kasihan..kesian..pada diriku atau pada siapa? Semalam emosi seperti gunung Merapi, tapi mujur berkat kesabaran dapat dikawal. Berusaha bersungguh2 mencampakkannya ke longkang kerana dalam hidup kita ni baaanyak sangat perkara lain yang kita perlu lakukan.
Setiap kejadian yg Allah takdirkan tiada satu pun bersifat sia2. Malah suatu tindakan paling bodoh pun tetap terkandung hikmah bagi kita manusia lain yang berfikir agar tidak melakukan sesuatu secara melulu.
Terima kasih Su kerana menjadi sahabat setiaku. Terima kasih Ina kerana selalu menyokongku. Meminjamkan tangan saat kuperlu. Syukurku pada Allah kerana menemukanku dengan Ira, Azizah, Suhartini, Diana, Salhaliza, Adi, Aizzi, Hairul, Ustaz, Amani, Suhaida..serta sebahagian warga SKTR kerana kalian menghadiahkan persahabatan yang tulus tanpa sebarang prejudis, senyuman yang sering kuterima tergambar ketulusan sekeping hati.
Aku letih kadang melayan sikap manusia yg tah hapa2..menuntut sebuah kesempurnaan tanpa dapat menerima kelemahan seadanya. Yang namanya bersahabat itu baik buruk dapat diterima. Jika terdapat keaibannya kita tutup. Kelemahannya mungkin melukakan tetapi itu yg harus ditelan dan disimpan agar persahabatan dapat dikekalkan. Tapi selagi namanya manusia..buat baik pun dikata, buat jahat lagilah seronok mengata, duduk diam2 dikata juga. So moralnya spt yg berjaya dilakukan semalam..campakkan aje ke longkang. Teruskan berbuat baik kerana yang baik juga akan datang kepada kita kerana Allah Maha Mengetahui. Sekeping hati yang ada ini harus kita jaga kesuciannya, jangan biarkan titik hitam makin banyak hingga menutupi putihnya hati. Didik jiwa supaya bersabar dengan menjaga lidah agar tidak ada hati yg semakin terluka kerana kita.
Memandang hari depan dengan positif. Kejadian semalam pemangkin pada sebuah perjuangan. I xkan kalah pada cabaran. Senyumlah seindah suria, mudah2an ia memberi manfaat kepada seluruh alam, menenangkan jiwa yang melihat, menghadiahkan tulusnya persahabatan, menjalin ukhuwah mudah2an berkekalan. Bertemu dan berpisah kita keranaNya. "Selagi kau belum mengenali siapa aku, jangan pandai2 nak buat mcm2 spekulasi dari mulutmu". ni amaran terakhir, pasni noktah. so really kesian kat aku kan..kita kene kesian kat diri sendrik..
huhuhuhuwaaaaaa...

4 comments:

  1. ya.. SENYUM umpama sinar mentari. dan satu lagi.. jangan lupa perkataan... YES!

    ReplyDelete
  2. IM : Xmo ar Yes selalu..kang ada lak yg amik kesempatan. dah selalu kenaa..huhuhu

    ReplyDelete
  3. Hans : harap2 pasni rajin update cam awak yeee..kak suka baca blog orang but lately cam xda masa kerana sedang berusaha 'menyihatkan diri'. Hans rajin2 update, kak singgah nnt selalu..he3

    ReplyDelete