Followers

Advert

Friday, 4 March 2011

Tu laaaa..sapa suruhhh tak jaga mulut..

Halamak..sapa yg tidak menjaga molot tuhhh..kan orang tua2 dah pesan, suh jaga molot kalo xmo badan binasa. Tapi mama nih lupa, sebab tujuannya sangat murni. tapi rupa2nya apa yg kuar dari molot mama itu hanya bersifat 'syok sendrikkk'. So mama dah terima padahnya. Maka len kali anak2 ma kene hati2, jangan sampai jadi mende yg sama tau. Pikir n stadi betul2 sebelum wat pape. Apakah yg terjadi kerana molot nihhh..?
Semalam masa perhimpunan budak2 nasyid yg nak g bertanding minggu ni buat persembahan. Sebaik bebudak tu nyanyi I nganga. Bukan sebab terpesona tp terkejut coz vokal out..sumbang ke laut. Pemuzik ookkkee, lagu dah sedap. Walaupun I bukan terer cam Syafinaz Selamat tapi takdalah bongok sangat bab2 nyanyi ni sebab dulu zaman kat maktab dah biasa kene bambu ngn ustaz masa latihan nasyid cenggini. Maklomlah mama dulu artis sekolah jugak..ngeh3..sebab minor muzik kat maktab. Seperkara lagi sebab rasa ia tanggungjawab bersama.
Dipendekkan crita, selepas persembahan, I tegur lah budak2 tu supaya perbaiki vokal.Penghayatan lagu kene ada sebab budak2 tu nyanyi ada yg mata pandang ke langit, ada yg mata melilau tah hapa yg difokuskannya. Esok I hakim nasyid zon lain. Nanti xmolah sibuk motong markah kumpulan sekolah orang, tp sek sendrik pun orang seronok motong markah kita. Sebab kesian kat ustazah2 deme yg melatih. Sebab I paham bukanlah senang melatih nasyid ni jika kita sendrik tiada kepakaran. I x sedap ati bila dengar gb pun tegur macham2 selepas tengok persembahan tu.
Tetapi rupa2nya..
Ustazah yg melatih sudah marah dengan teguran itu. Siap diberinya peringatan..'hah, taun depan bagi dia latih!!'
Laaa..camtu erk..
napa dia x suh je GB yg latih!
I bila dengar ayat penyata sebegitu cpt2 sedar.
Patut le guru2 lain x berani tegur.
Upanya I yg baru 10 ari kat sekolah tu lom kenal ada orang yg xleh kene tegur.
Baru ianya padan muka I..sapa suh x jaga molottt..kan dah dapat sebijik.
TETAPI sesungguhnya..I siiikit pun x heran. hehehe..
labu..labu..kang ko terejun ngn labu2..
Peaceee..

4 comments:

  1. IM dah lama pencen bernasyid...

    ReplyDelete
  2. sy lom leh penchen IM..he3

    ReplyDelete
  3. akak...labu masak lomak pun sedap..

    ReplyDelete
  4. Adi, wat pengat laaagi sedap itu labuuu..he3

    ReplyDelete